Jóga

10 test a jógában // Fizikai test

A legszembeötlőbb test a 10 test közül, hát persze, hogy a fizikai testünk. De ahogy már olvashattad, a jógikus tanítások alapján “valós testünk” csupán 10%-át teszi ki a fizikai test, mégis sokan csak e testtel azonosítják magukat.

A fizikai test, mint a “lélek temploma”, fontos, de nem minden. A jóga nem véletlenül a test-lélek-szellem egyesüléséről szóló tudomány, így a fizikai test rendszeres edzése mellett az egyensúly érdekében érdemes foglalkoznunk a mentális és spirituális testeinkkel is, semmiképp sem elhanyagolva vagy háttérbe szorítva a fizikai testet, hiszen:

“Spirituális lények vagyunk, akik emberi tapasztalásra születtek, nem pedig emberi lények, akik spirituális tapasztalásra születtek.” (Yogi Bhajan)

De nézzük részletesen, miről is szól a fizikai test a z tíz test tükrében.

A fizikai test

Kulcsmondata: Egyensúly  (félig Isten, félig ember)

Fő kérdése: Megengedem magamnak, hogy használjam az erőmet és ezt megosszam másokkal?

A fizikai test tehát a templom, amiben mind a másik kilenc test egyaránt szerepet kap. Ő testesíti meg az egyensúlyt a fizikai és spirituális világunk között, miközben megadja az áldozathozatal képességét is. Gyenge fizikai testtel nehéz áldozatot hoznunk, az jógikus tanítások alapján azonban a boldogság hét lépcsőjében az áldozathozatal ereje a hatodik lépcsőfokon áll, közvetlen a boldogság előtt.

Ha a fizikai testünk erős, akkor képesek vagyunk életünk minden aspektusát kiegyenlíteni. Az ő archetípusa a tanár, aki mind a szolgálatot, mind az áldozatkészséget egyaránt magában foglalja. A tanár az, aki bármilyen körülmény között képes bárkinek bármilyen elvontnak tűnő dolgot elmagyarázni, ő az, aki képes az információt földi síkra kalibrálni.

Ha a fizikai testünk gyenge, akkor gyakran haragossá, kapzsivá és féltékennyé válhatunk, és nagy eséllyel jelenik meg a versengés életünkben. Ilyenkor egyensúlytalanság jellemez, és nehezen fejezzük ki magunkat.

Mit tudunk tanulni tőle?

Az egyensúly érdekében fontos a fizikai testtel törődnünk, ehhez pedig a rendszeres mozgás elengedhetetlen. A spirituális gyakorlásunkból ezért a napi szintű mozgás, a jóga, a séta mind fontos szerepet játszik, de ezen test célja sem a túlteljesítés. A fizikai határok megtartásával, kellő mozgással és elegendő pihenéssel (meditációval, relaxációval) könnyebben megtarthatjuk egyensúlyt életünkben, nemcsak testi, de lelki szinten egyaránt.

Tetszett az írás? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre jógáról, meditációról, tudatos életmódról, iratkozz fel Mia rendszeres leveleire, állandó frissülő egyéb tartalmainkat pedig kövesd a facebook oldalunkon is.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply



shares