Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Életmód Tudatos Nő

A Holdra hangolódva / Holdciklusok és hatásaik

Ahogy a természetben az állandó változás uralkodik, nem várhatjuk el magunktól sem, hogy mindig ugyanolyan minőségű napokat éljünk. Mi is állandó változásban vagyunk: vannak energikusabb és vidámabb napjaink, van, amikor fáradtabbak és mélabúsabbak vagyunk zsigeri szinten.

Ahogy a Hold az égen folyamatosan fogy és növekszik, úgy változik nekünk is az élethez való hozzáállásunk, az enerigaszintünk, sőt még hangulataink is, és ahogy az előző posztban azt megosztottuk, a nőkre ebben a Holdnak különösen nagy szerepe van.

A Holdciklusok figyelése és tudatosítása segítségünkre lehet abban, hogy saját bensőnkhöz kapcsolódva nagyobb elfogadást gyakoroljunk önmaguk felé. 

 

Miért befolyásol minket a ennyire a Hold?

A Hold hatalmas hatással van a vízre. Gondoljunk csak az apály-dagály jelenségére, amit tanulmányainkból is tudunk, hogy a hold hatásának köszönhetünk. Mivel az emberi szervezet kb. 75%-80%-a víz, ezért igen, a hold ránk is kikerülhetetlen hatással bír.

A jógikus tanításokban találunk néhány útmutatást arra vonatkozóan is, hogy hogyan hangoljuk össze magunkat a Hold állandó változásával. Itt most néhány tippet olvashatsz arra nézve, hogyan maradj egyensúlyban az állandó változás alatt:

 

Holdciklusok és hatásaik:

Újhold:

Újholdkor jellemzően alacsony energiaszint jellemez minket. Ez egy jó nap arra, hogy méregtelenítsünk, hogy citromos-vízzel tisztítsuk egész nap szervezetünket, reggeltől egészen másnap reggelig, mivel az újhold elősegíti méregtelenítést. Érdemes ekkor elkötelezni magunkat valamilyen új dolog felé, vagy ekkor belevágni egy 40 napos gyakorlásba.

Növő hold:

Ez az időszak az újhold és a telihold előtti napra tehető, ami alatt az energiánk egyre inkább a magasabb csakrák felé áramlik. Ez továbbra is az új dolgok és a meglévő projektek előrehaladásának ideje.

A Hold 11. napja:

Ez az a nap, amikor igazán egyensúlyban vagyunk, hiszen egyensúlyba kerül mirigyrendszerünk. Ilyenkor változik az anyagcsere is, így érdemes ekkor is könnyeden étkezni (pl. zöld monodiétát követni) vagy újra citromos vízzel méregteleníteni napi csupán egy étkezés mellett.

Telihold

Telihold idején vagyunk a legenergikusabbak, ekkor a legmagasabb az energiszintünk. Gyakran előfordul, hogy ilyenkor álmatlan éjszakának nézünk elébe, napközben mégsem vagyunk fáradtak. Ha ez történik, tudhatod, hogy a Hold van a dologban.

Érdemes tudatosítani e napon ezt az energia többletet, és ahelyett, hogy szétszórnánk (pl. nem megfelelő étkezéssel vagy nagy energiát vivő társasági eseményekkel ) tárolni ezt az energiát. Ebben sokat segíthet a befelé figyelés és a meditáció is. A méregtelenítés, a könnyed étkezés vagy a léböjt e napon szintén ajánlott.

Fogyó hold:

Ez a periódus teliholdtól újholdig tart, és a legjobb időszak az elengedésre, arra, hogy eltávolítsuk életünkből azokat a kapcsolatokat, tárgyakat, munkával kapcsolatos dolgokat, amik már nem szolgálnak minket. Ezen napok azonban nem kedveznek az új dolgok és új projektek beindítására, hagyjuk azokat inkább az újhold és a növő hold idejére.

A holdciklusokról, azok hatásáról és egyéb hozzájuk kapcsolódó életmódbeli tippekről és rituálékról bővebben a Hold Nők online programban tanulhatsz, melyet most június 3-án újra megnyitunk. Velünk tartasz? Bővebben:

Hold Nők online program

 

Tetszett az írás? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre jógáról, meditációról, tudatos életmódról, iratkozz fel Mia rendszeres leveleire,  állandó frissülő egyéb tartalmainkat pedig kövesd a Facebook és az Instagram oldalunkon is.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply



shares