Meditációk Tudatos Nő

Adi Shakti Meditáció a Vitalitásért

“A személyes erő bátorság és eltökéltség, az a kapacitás, amelyekre a személyes fejlődésünk során teszünk fokozatosan szert. Ha az erőnket egészséges és természetes módon gyakoroljuk, akkor az összekapcsolódik a szeretetünkkel, a jólétünkkel, a boldogságunkkal és azzal a szándékkal, amelyet a belső világunkban találunk. Személyes erő nélkül nehéz megérteni, mire is vagyunk képesek igazán. Végső soron az erőnkben szeretnénk élni mindannyian. A képességeink felismerése az, ami kijelöli az irányt az életünk útján. A személyes erő olyan, mint egy híd, ami átvisz az áramló folyón – átvisz, az úton tart, és a folyamatokat előre mozdítja. És mint ahogy egy tényleges hidat is karban kell tartani, hogy ne omoljon a folyóba, a személyes erőnkről is tudatosan kell gondoskodnunk. Különben elkezd elgyengülni, addig, míg végül megszűnik.

Ehhez számos különböző technikát használhatunk. Összpontosíthatunk a testmozgásra, ami endorfinokat termel – azokat a csodálatos ‘jól érzem magam’ neurotranszmittereket a szervezetben. Összpontosíthatunk a táplálkozásra. És összpontosíthatunk a vitalitásunk, az életerőnk erősítésére is.

Az elme, a test és Lélek végső egészsége az erős vitalitástól függ. Erős vitalitással az elme könnyebben tudja feldolgozni és kezelni a mindennapok kihívásait, s ezzel együtt megadja azt a képességet is, hogy az elhatározásunkat – az akaratunkat – rendületlen eltökéltséggel vigyük érvényre. Ahogy megteremtjük az életerőnk tározóját, egyre inkább képesek leszünk hozzáférni a Lelkünk útmutatásához és ahhoz az erőhöz, ami az életünk igaz céljának beteljesítéséhez szükséges. A személyes erő, a vitalitás és az erővel töltöttség közötti pozitív visszacsatolási kör motivációval, elköteleződéssel, önbizalommal, örömmel és isteni kapcsolódással hatja át Lelkünket.”

 

Adi Shakti Meditáció a Vitalitásért

 

MANTRA: Adi Shakti, Adi Shakti, Adi Shakti, Namo Namo; Sarb Shakti, Sarb Shakti, Sarb Shakti, Namo Namo; Pritham Bhagvati, Pritham Bhagvati, Pritham Bhagvati, Namo Namo; Kundalini Mata Shakti, Mata Shakti, Namo Namo

FORDÍTÁS: Meghajlok az ősi erő előtt, Meghajlok a mindent átfogó erő és energia előtt, Meghajlok a teremtés ereje előtt, Meghajlok a Kundalini, az Istenanya kreatív ereje előtt

Ez az odaadó mantra (Bhakti mantra) az Elsődleges Kreatív Erőt hívja elő, amely a Nőiségben nyilvánul meg. Az Anyaság Erejét hívja. Segít megszabadulni azoktól a bizonytalanságoktól, amelyek a szabad cselekvésben akadályoznak. Azáltal, hogy ezen a mantrán meditálunk, mélyebb megértésre tehetünk szert a kozmosz és a tudatosság megnyilvánult és nem megnyilvánult minőségei közötti folyamatos kölcsönhatásról.

 

ELSŐ RÉSZ

TESTTARTÁS: Ülj könnyű ülésben, egyenes gerinccel.

MUDRA (KÉZTARTÁS): Oldalt hajlított könyökkel emeld fel a kezed Ravi Mudrába – a gyűrűsujjad fogd le a hüvelykujjaddal, miközben a többi ujjad kinyújtva felfelé mutat, a tenyered nézzen előre.

Fontos: A csuklód legyen a váll magasságában, a kezed pedig a fül vonalában. Végig tartsd a gerinced egyenesen, s alkalmazz Nyak Zárat (az állad vízszintesen húzd be a nyakad irányába).

SZEM: Szemek zárva.

MANTRA: Végig zengesd az Adi Shakti mantrát (Kundalini Bhakti Mantra)

(Amikor Yogi Bhajan először tanította ezt a meditációt, Gurudass Kaur felvétele szólt)

IDŐ: 11-31 perc

ZÁRÁS: Lélegezz be, tartsd meg a pozíciót és azonnal menj tovább a második részbe.

 

MÁSODIK RÉSZ

MUDRA (KÉZTARTÁS) & MANTRA: Tartsd továbbra is a kéztartást, meg se mozdulj, kezd el zengetni a HAR mantrát hangosan, és minden egyes HAR-ra húzd be a köldökpontod. (A Tantric Har felvétele szólt eredetileg.)

Hölgyek a holdciklusok idején vagy várandósság során mellőzzék a köldökpont behúzását mantrazengetés közben (Szerk.)

IDŐ: 1.5-4 perc

Ha első rész 11 perces, akkor a második rész 1.5 perc legyen, ha az első rész 31 perces, akkor a második 4 perc legyen (Szerk.)

ZÁRÁS: A pozíciót megtartva lélegezz be jó mélyen. Tartsd bent a levegőt 15-20 másodpercig. Lélegezz ki fütyülve a szádon át. Lélegezz be másodszorra is, jó mélyen, tartsd bent a levegőt 15-20 másodpercig. Majd fütyülj ki minden csepp levegőt magadból. Lélegezz be harmadszorra is, tartsd bent a levegőt, és feszítsd meg a tested minden porcikáját, az egész lényed. Tartsd és feszítsd 15-20 másodpercig. Majd úgy lélegezz ki szájon át, mintha ágyú lövellné ki a levegőt a belőled. Lazíts.

Magas vérnyomás esetén és várandósság alatt mellőzzük a levegő bent tartását. (Szerk.)

Forrás: 3HO

Tetszett az írás? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre jógáról, meditációról, tudatos életmódról, iratkozz fel Mia rendszeres leveleire,  állandó frissülő egyéb tartalmainkat pedig kövesd a Facebook és az Instagram oldalunkon is.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply



shares