Jóga

Hogyan hat a kundalíni jóga a vitalitásra?

” A kundalini jóga egyszerűen önmagad feloldásáról szól, arról hogy megtaláld a benned rejlő potenciált és a vitalitást, és hogy elérd az erényeidet. Semmi sincs rajtad kívül, minden Te vagy. A teljesség tárháza vagy.”

Yogi Bhajan- a kundalíni jóga mestere gyakran hangoztatta, hogy létünk lényege a vitalitás; a szellemünk minősége. Ez nem egy olyan dolog, amit megszerezhetünk vagy birtokolhatunk, hanem egy olyan ajándék, amely mindig bennünk van, amit elfogadhatunk, táplálhatunk és amit felszabadíthatunk.

A vitalitás az életünk áramlásában és intuitív értelemben is kifejeződik, amely az integritás, ártatlanság és kedvesség felé terel minket. A kriják és a meditációk, amiket Yogi Bhajan a vitalitás növelése érdekében adott, fokozatosan építik fel az energiát a rendszerünkben, keringetik a már meglévőt, és feloldják azokat a blokkokat, amik távol tartanak minket attól, hogy megtapasztaljuk a saját energiánkat.

A vitalitást növelő gyakorlatokkal a cél az, hogy hozzáférjünk ahhoz az energiához, ami mindig velünk van, mert a vitalitás a tudatosság, a kaliber és az erő univerzális ajándéka.

Yogi Bhajan gyakran mondta, hogy 15-20 perc alatt is revitalizálhatjuk magunkat, mivel a vitalitás lényünk veleszületett része, tehetünk rövid idő alatt olyan néhány dolgot , amivel megfelelő hatást érhetünk el. Olyan ez, mintha lenne egy gát, mögötte temérdek vízzel, és nekünk csak annyit kell tennünk, hogy kinyitjuk a kaput. A víz áradat elhárít aztán minden akadályt, engedve, hogy tovább folyjon a víz és hogy elérjen olyan területekre is, ami már a víztől szomjazik.

Mindannyian szeretnénk felébreszteni a vitalitást, felismerni és felszabadítani a stresszt és a mesterévé válni a relaxációnak.

A stressz vagy a feszültség akkor tapasztalható, amikor a belső erőforrásaink hiányoznak vagy blokkoltak, és így nem tudunk hatékonyan reagálni a kihívásokra.

Néha a stressz alatt meg tudjuk tartani a tudatosságunkat, és a vitalitás és az intelligencia helyéről cselekszünk. Máskor pedig a stresszorok annyira megnehezítik életünket, hogy gyakran nem önmagunkkal egységben cselekszünk.

Hogyan ismerjük fel magunkban és a saját viselkedésünkben a stresszt és a vitalitás jelenlétét, hiszen különböző körülmények között és különböző emberekkel nagyon eltérően cselekszünk.

Yogi Bhajan hangsúlyozta, hogy viselkedésünk 85% -a vagy annál is több mind automatikus, amit a környezetünk határoz meg. Fizikai testünk a domináns érzelmek, fenyegetések, lehetőségek és elvárások szerint cselekszik az adott körülmények között.

Amikor megtapasztaljuk a maximális vitalitásunkat, akkor a kommunikáció, az érzelmek, az érzések és a válaszaink hulláma zökkenőmentesen és szabadon áramlik, koordinálva minden funkciót az egyes sejtektől a problémamegoldó gondolathullámig. Amikor ez természetesen és akadálytalanul történik, akkor vagyunk leginkább jelen, és jelenlétünk ekkor a leghatékonyabb.

Ekkor nem korlátozzuk az életünket, átöleljük mindazt, amit érzünk, és spontán módon cselekszünk anélkül, hogy zavarodottak lennénk vagy túl gondolkodnánk a dolgokat.

Auránk fényes, kiterjedt, szimmetrikus és áthatoló.

A vitalitásunk akkor csökken, amikor blokkoljuk az élet áramlására adott válaszainkat.

Amikor az érzelmeket megtagadjuk, elnyomjuk vagy kimerevítjük ahelyett, hogy feldolgoznánk; amikor a félelmeink és traumáink összenyomják a természetes intelligencia áramlását, elveszítjük integritásérzetünket mind testünkben, mind személyiségünkben.

Ez a folyamat gyakran észrevétlen történik a tudatalattiban, vagy egyszerűen megtagadjuk.

Éppen ezért a Kundalini Jóga arról szól, hogy felszabadítsuk magunkban azt, ami már bennünk van, hogy elérjük a további erőforrásokat és kapacitásokat.

A Kundalini Jóga helyreállítja az érzelmi, mentális és fizikai testünk integritását és vitalitását, és bezárja a magunk és a tapasztalásunk közötti szakadékot. A gondolatok, az érzések és az információ így együttesen áramolhat, hogy éberré tegyenek minket – hogy önmagunk legyünk és ki is fejezzük ezt az adott pillanatban.

Az aktuális órasorozaton éppen ezért foglalkozunk e témával 5 héten át. Még van egy-két szabad helyünk, ha becsatlakoznál 🙂

Tetszett az írás? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre jógáról, meditációról, tudatos életmódról, iratkozz fel Mia rendszeres leveleire,  állandó frissülő egyéb tartalmainkat pedig kövesd a Facebook és az Instagram oldalunkon is.

forrás

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply



shares