Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Légzőgyakorlatok

Hűsítő légzés forró napokra – Sitali Pranayam

Nyár van, és néhány nap igazán nagy kihívás elé állít bennünket a forróság szempontjából. A nagy melegben több trükköt is bevethetünk önmagunk hűsítésére, mint pl. hideg zuhany, jeges ital, kézi ventilátor, stb, de mindezen ‘világi’ módszerek mellett jógikus trükköket is alkalmazhatunk hőmérsékletünk szabályozására. 

Ezek közül az egyik, igen hatékony, bárhol, bármikor igénybe vehető eszköz egy nagyszerű légzőgyakorlat, a Sitali Pranayam (ejtsd: szitáli pránajám).

Ez a légzés nem csak akkor segít, ha kívül forrósodott fel a levegő, hanem akkor is, ha belül. Például a lázat és a felfokozott érzelmi állapotokat is kiválóan hűti. Ha elönt a düh, s képtelen vagy higgadtan gondolkozni, ez a légzés nagyban segíthet lehűteni az indulatokat s visszatalálni az egyensúlyba.

Ez a fantasztikus technika erővel és vitalitással tölt fel, rendszeres gyakorlása által pedig meg tud valósulni igen erőteljes fiatalító és méregtelenítő hatása. A méregtelenítés jele az, amikor a gyakorlás elején keserű ízt érzünk nyelvünkön, s amikor az édesre vált, tudhatjuk, hogy a méreganyagok távoztak. Ezzel pedig máris ellenállóbbá váltunk a betegségekkel szemben.

De ezzel még mindig nem fejeződött be jótékony hatásainak listája: amellett, hogy hűsít és nyugtat, erősíti az idegrendszert, segíti az emésztést, jótékonyan hat a szexuális energiára, és bónuszként nagy segítségedre lehet a dohányzásról való leszokásban is. Bármikor, amikor úgy érzed, hogy rágyújtanál egy cigarettára, végezd ezt a légzőgyakorlatot 3 percig, és csak figyeld meg, mi történik 😉

Ha még új vagy a kundalíni jóga meditációk önálló gyakorlásában, mindenképp olvasd át az Otthoni gyakorlás menetének leírását.

Hogyan végezd a Sitali Pranayam-at?

TESTTARTÁS: Ülj könnyű ülésben, egyenes gerinccel, és alkalmazz enyhe nyakzárat (az álladat enyhén húzd be vízszintesen a nyakad irányába).

SZEMEK: Csukva.

LÉGZÉS: Formálj a nyelveddel U alakot, úgy, hogy a nyelved hegye épp kilógjon az ajkadon túl. S így, a nyelveden keresztül lélegezz be hosszan és mélyen, majd az orrodon át lélegezz ki.

IDŐ: Végezd a gyakorlatot 3 percig. Alternatív megoldásként gyakorolhatod reggel és este 26-26 légzéssel. 108 légzéssel mély meditációt és erőteljes gyógyulást tudsz előidézni a test és az emésztőrendszer számára.

Tetszett az írás? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre jógáról, meditációról, tudatos életmódról, iratkozz fel Mia rendszeres leveleire,  állandó frissülő egyéb tartalmainkat pedig kövesd a Facebook és az Instagram oldalunkon is.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply



shares