Életmód

Illatos meditáció

Már egy ideje szerettem volna írni erről a számomra igen fontos témáról. Az illóolajok élő anyagok, terápiás hatásuk ma már nem vitás. Csupán néhány csepp belőlük hatalmas változásokhoz segíthet hozzá. Az értékes növényi esszenciák az ember testén kívül megérintik a lelket is, sőt a tudattalanig hatolnak.

Olykor nagyon nehéz elcsendesíteni az elmét, főleg egy nyüzsgő nap után vagy kezdő meditálóként. Meditáció közben érdemes az elmélyülést, relaxációt támogató illatokat alkalmazni. Segítségükkel könnyebb elérni az ellazult állapotot, oldani a mélyen rejlő feszültséget, blokkokat illetve átadni magunkat a jelen pillanatnak. Állj meg, hunyd le a szemed és szippants mélyen az illatba, hétszer. Hagyd, hogy képzeletben elvigyen oda, ahol lenned kell. Add át magad át magad az érzésnek, amit hoz. Hallgasd meg az üzenetét. Csak légy jelen és figyelj befele.

Lássuk, melyik illatokat érdemes segítségül hívni meditációkor.

Szantál (Santalum album) | segít a lényeglátást, lecsendesíti az elmét.

Tömjén (Boswellia carterii) | tisztítja a gondolatokat, megnyugtat, ellazít.

Nárd (Nardostachys jatamansi) |erősíti az intuíciót és egyensúlyba hoz.

Alkalmazd belélegezve (néhány csepp a diffúzorba, illatmécsesbe) vagy a tenyeredbe cseppentbe (egy kis hordozóolajban elkeverve).
Élvezd az önmagaddal töltött időt, ahogy az illatokkal meditálsz.
Fontos, hogy csakis kizárólag terápiás minőségű illóolajokat használj! Ha bizonytalan vagy, kérdezz meg inkább egy szakembert!

Tetszett az írás? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre jógáról, meditációról, tudatos életmódról, iratkozz fel Mia rendszeres leveleire,  állandó frissülő egyéb tartalmainkat pedig kövesd a facebook oldalunkon is.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply



shares