Légzőgyakorlatok Meditáció

‘Kapcsolódj az igaz esszenciádhoz’ meditáció

Yogi Bhajan tanítása, 1980. június 2.

“Ez egy kis beavatás, amely során nagyon gyengéden kapcsolódunk a saját lényegünkhöz és ezt csak háromszor fogjuk megtenni, szóval remélem, rendesen részt vesztek benne. Vedd észre, hogy ez a kis dolog, amit csupán másfél percig végzünk, milyen nagy mértékben tud változást létrehozni benned. A májá (szanszkrit eredetű szó, jelentése: illúzió, a ford.) nem tart veled ebben. Viszont a lelked és a szellemed igen. Vedd észre, hogy Isten földjén, Isten keze munkálkodik.” – Yogi Bhajan

TESTTARTÁS: Ülj könnyű ülésben, egyenes gerinccel.

MUDRA (KÉZTARTÁS): Hozd a kezedet Gyan Mudrába, a hüvelykujjad hegye érintse a mutatóujjad (Jupiter ujj) hegyét, a többi ujj legyen egyenesen kinyújtva. A két kezed keresztezze egymást épphogy a csukló felett (nem számít melyik kéz van felül). És tartsd a mudrát kényelmesen a mellkasodhoz közel, úgy, hogy a belső kezed érintse a tested.

LÉGZÉS: Végy egy mély levegőt és lélegezz ki teljesen, és kint tartott levegővel ritmikusan húzd be (pumpáld) a köldököd minden ‘Haree’-ra (ejtsd: hárí) és ‘Har’-ra (ejtsd: hár), miközben mentálisan ezt a mantrát zengeted:

Haree, Haree, Haree, Haree, Haree, Haree, Haree, Har

Haree, Haree, Haree, Haree, Haree, Haree, Haree, Har

Haree, Haree, Haree, Haree, Haree, Haree, Haree, Har

Más szóval, kint tartott lélegzettel 24-szer pumpálod a köldököd, minden egyes behúzásra vagy azt zengeted mentálisan, hogy ‘Haree’ vagy azt, hogy ‘Har’. (Egy lélegzet így körülbelül 30 másodpercet vesz igénybe.) Majd lélegezz be és ismételd meg ezt a légzést még kétszer. Ezt a meditációt csak 3 légzéssel gyakoroljuk, ami körülbelül másfél perc alatt meg is van.

© Yogi Bhajan tanításai

Forrás: 3HO Fordította: satnamjoga.hu

Ezt a meditációt az alábbi esetekben ne gyakoroljuk: teli hassal, vérnyomás problémák esetén, menstruáció alatt, várandósság alatt. (Szerk.)

Az otthoni gyakorláshoz bővebb segítséget itt találsz!

Tetszett az írás? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre jógáról, meditációról, tudatos életmódról, iratkozz fel Mia rendszeres leveleire,  állandó frissülő egyéb tartalmainkat pedig kövesd a Facebook és az Instagram oldalunkon is.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply



shares