Életmód

Karácsony váró diós, datolyás banánkenyér (vegán, cukormentes)

Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de a december nekem különösen sok kihívást hozott. Nem várt kihívásokat. 🙂 Tegnap aztán végre eljött a munkaidő vége, és habár nem minden 100%-osan oldódott meg körülöttem, felismertem: itt az idő elengedni mindent. Ránéztem a 3 totálisan megbarnult banánra a konyhámban, és egy hosszú délutáni séta után karácsonyi süti gyártásába kezdtem.

De azért túlzásba nem vittem a sütést: nálunk most ez a nagy kedvenc, így csak megismételtem, amit mostanában havi egyszer megsütöttem.

Mivel most megint cukormentesen étkezem (mint általában már több éve, de néha tettem kivételeket, hogy ne legyek túl szigorú magamhoz), gondoltam, még itthon csinálok egy cukormentes sütit, mielőtt a nagy vendégeskedésben nem is tudom mibe kóstoljak.. Így legalább lesz mit magunkkal vinni 🙂

A receptet Zizi-től szedtem, akinek nagyon szeretem a blogját, és sok inspirációt szerzek tőle. Egy kicsit persze  -szokásomhoz híven –  ezt a receptet is átalakítottam.

Ez a süti tuti befutó lehet, ha ennél egy kis édességet, de mégsem akarsz cukorhoz nyúlni, csak abszolút természetes formában. És amúgy is, egy igazi karácsony váró süti recept.

Hozzávalók:

Száraz hozzávalók:

  • 130 g darált dió
  • 135 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt (de helyettesítheted más fajtával is, szerintem úgy is működik)
  • 3 és fél teáskanál foszfátmentes sütőpor
  • fél teáskanál só (Parajdi vagy Himalaya)
  • tetejére: még ~80 dkg aprított dió (+ ide tehetsz egy kis alternatív cukrot, ha nem vagy épp szigorú diétán (pl. kókuszvirág cukrot)

Nedves hozzávalók:

  • 2 érett banán (én most 3-at tettem bele)
  • 185 ml növényi tej, pl. rizstej. (Az eredeti recept kávéval készült, amiből 60 ml a kávé, de én ezt kihagyom belőle)
  • édesítéshez: 100 g datolya (de használhatsz juharszirupot, agavét stb. habár én ezt is cukornak számolom 🙂 )
  • 3 evőkanál ghí (vagy kókuszolaj)  – szobahőmérsékletű
  • 2 evőkanál őrölt lenmag + 6 evőkanál víz

Melegítsd elő a sütőt 180 fokra, és bélelj ki sütőpapírral egy formát. Keverd össze a lenmagot a vízzel, tedd félre néhány percre (kb. 6-8 perc), amíg bekocsonyásodik. Ez helyettesíti a tojást.

Keverd össze a száraz hozzávalókat egy tálban: liszt, darált dió, só, sütőpor (ízlés szerinte vaníliát is tehetsz bele).

Majd egy másik tálban nyomkodd pépesre a banánokat, és add hozzá a nedves hozzávalókat. A datolyát aprítsd fel előtte aprítógépben. Add hozzá a tejet, a ghít és végül a kocsonyás lengmagot.

Öntsd össze a nedves és a száraz hozzávalókat, keverd jól át a tésztát. Öntsd bele a formába, szórd meg a tetejét a felaprított (cukros) dióval, és tedd be az előmelegített sütőbe 60-70 percre. Végezz tűpróbát az idő letelte után, de a tészta alapjában ragadósabb, ezért nyomot fog hagyni a tűn vagy a villán.

Jó étvágyat! 🙂

Hogy ízlett?

Tetszett az írás? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre jógáról, meditációról, tudatos életmódról, iratkozz fel Mia rendszeres leveleire.

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply



shares