Meditáció

Meditáció a jobb alvásért

Veled is előfordul, hogy rosszul alszol, esetleg túl későn tudsz csak ágyba bújni?

A jógikus életmód a természetes bioritmusunkat veszi alapul: korán fekvés, korán kelés a jógi legjobb barátja. Mivel sok évig tartó későn fekvés után a saját bőrömön tapasztaltam, hogy mennyire más minőségűvé váltak napjaim bioritmuson megváltoztatásával, így aztán úton-útfélen ajánlom mindenkinek, hogy a bioritmus visszarendezése sok minden alapja. Azonban gyakran hallom a tanítványoktól, a hozzám fordulóktól vagy az online program résztvevőitől, hogy nem tudnak korán elaludni, vagy alvási problémái vannak, sokszor éjszaka is felébrednek, így aztán lehetetlenné válik számukra a korán kelés.

Természetesen a kundalíni jógában erre is létezik egy nagyszerű meditáció, ami a mellett, hogy segíti beállítani a test természetes bioritmusát, mély és nyugodt alvást biztosít, hiszen regenerálja idegeinket.

A legjobb, ha esténként gyakoroljuk, közvetlenül elalvás előtt, de valójában bármikor végezhetjük a nap folyamán. Ha hosszú távon gyakoroljuk, akkor néhány hónap alatt a légzésünk képes összehangolódni a mantra ritmusával az alvás ideje alatt.  Ez aztán azt eredményezi, hogy napközben tisztább lesz az elménk,  jobb lesz a teljesítményünk, “jobban tudunk majd egyaránt szeretni és harcolni az életben”.

Ez a meditáció a lélegzetet 22 ütemre tagolja. A numerológiában a 11-es szám a Végtelenségre utal. A 22-es pedig a szellemi birodalom mesterét jelenti. A 22 ütemű légzés így egy olyan erőt ad az elme számára, ami azt a Végtelen felé tereli. Így ez a meditáció nagy hatással van a személyiségre, átalakítja azt, hiszen kisugárzást, fényt és türelmet ad, ami az igazi szeretet alapvető mivolta.

Testtartás: Ülj egyenes gerinccel, könnyű ülésben. Tedd a kezeket az öledbe egymásra úgy, hogy tenyereid felfele nézzenek, bal kezedbe legyen a jobb kezed (jobb tenyér van felül).  Érintsd össze a hüvelykujjakat, azok nézzenek előre.

Szemfókusz: Szemek 1/10-re nyitva, az orrhegy irányába nézzenek laza szemfókusszal

Légzés és mantra: Lélegezz be 4 szakaszban, közben mondd magadban: Sa-Ta-Na-Ma. Majd tartsd bent a levegőt, és mentálisan zengesd 4-szer a mantrát (4x Sa-Ta-Na-Ma – ez összesen 16 ütem lesz a levegő benntartására). Fújd ki két szakaszban a levegőt, miközben ezt amantrát mondod magadban Wahe-Guru.

Időtartam: végezd 15 vagy 62 percig.

© The Teachings of Yogi Bhajan

 

Az otthoni gyakorláshoz bővebb segítséget itt találsz! 

Tetszett az írás? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre jógáról, meditációról, tudatos életmódról, iratkozz fel Mia rendszeres leveleire.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply



shares