Meditáció

Meditáció a tavaszi fáradtság elkerülésére

Meditacio a tavaszi faradtsag elkerülesere

A hosszú tél után, végre, itt a tavasz illata, a sétameditációimon ezt különösen élvezem! Mivel már márciust írunk, ideje felkészülnünk a tavasz energiáira, mint pl. a jól ismert tavaszi fáradtságra is. Őszintén, ez elmúlt években, amióta naponta jógázom és meditálok, egyre inkább eltűnik a tavaszi fáradtság az életemből, kivéve, ha valami komolyabb tisztítókúrát csinálok, ahogy tettem tavaly is, és amire szintén sokan vállalkoztatok körülöttem az elmúlt egy évben. De mivel az elmúlt időszak, ez a hosszú és hideg tél energetikailag igen fárasztó volt, szinte biztos, hogy ezt a meditációt rendszeresen elvégzem majd márciusban, hogy ne csak elkerüljem a tavaszi fáradtságot, de elébe menjek és totálisan feltöltsem magam!

Ez egy nagyszerű meditáció, ha úgy érzed, hogy fáradt és kimerült vagy, és szeretnéd újra tölteni magadat. De nemcsak az újratöltésben segít, a depresszió nagyszerű ellenszere is. Egy megújult energetikai rendszert építhetsz ki magadban segítségével, ami erőt és kalibert ad ahhoz, hogy jobban tudd kezelni az életet, hiszen közvetlen kapcsolatot létesít a Pránatesteddel.

Meditáció, hogy teljesen újratöltsd magad

images

Testtartás: Ülj egyenes gerinccel, könnyű ülésben. Ha nem tudsz így ülni, ülj le egy székre, és tedd a talpakat a földre. Nyújtsd ki karjaid megad előtt párhuzamosan a talajjal úgy, hogy jobb kezedet ökölbe zárod, bal kezed ujjaival pedig körbefonod öklödet. A tenyerek alja egymáshoz ér. A hüvelykujjak is érintkeznek, és egyenesen felfele mutatnak.

Szemfókusz: A hüvelykujjak irányába vidd figyelmedet

Légzés: Belégzés 5 másodpercen keresztül, (ne tartsd bent a levegőt) kilégzés 5 másodpercen át, majd tartsd kint a levegőt 15 másodpercen keresztül. Folytasd tovább.

Időtartam: Kezdd 3-5 perccel, majd fokozatosan fejleszd fel 11 percig a gyakorlást. Lassan építsd fel ezt a folyamatot.

Az otthoni gyakorláshoz bővebb segítséget itt találsz! 

© The Teachings of Yogi Bhajan

Tetszett a meditáció? Ha szeretnél más hasonló jellegű írást olvasni hétről-hétre jógáról, meditációról, tudatos életmódról, iratkozz fel Mia rendszeres leveleire.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply