Kundalini jóga

A kundalini jóga a hétköznapi ember jógája, aki tudatosságot, életerőt, sikert és energiát szeretne a mindennapjaiba. A kundalíni jógát széles és változatos eszköztára miatt kortól és fizikai adottságtól függetlenül bárki gyakorolhatja.

Mi az a kundalíni jóga?

A kundalíni jóga egy nagyon gyors út test, lélek és szellem egyesítésére, hozzásegítve minket egy olyan élethez melyben több tudatosság, szeretet és együttérzés van.

A kundalíni jógát a jógák királynőjének vagy a tudatosság jógájának is nevezik. Ez egy évezredeken alapuló, holisztikus jógikus módszer, a gyors belső fejlődés és a lélek megtapasztalásának hatékony eszköze. Egy út bárki számára, aki sikerrel szeretne megbirkózni korunk kihívásaival.

Hogyan hat a kundalíni jóga?

Holisztikus személete különböző szinteken hat. Erősíti az immunrendszert, erősen támogatja az idegrendszert, méregtelenít, stresszoldó, energetizáló hatású, miközben tisztítja a csakrákat és megnyitja az utat a szívhez. A hatékony és erőteljes gyakorlatok kiegészítve a meditációval, mantrával mind egy segítő eszköz, hogy a mindennapi rutinból kiszakadva harmóniába, Egységbe kerüljünk önmagunkkal. Ezeken a szinteken már nincs helye haragnak, dühnek, aggodalomnak, kétségbeesésnek, helyüket átveszi a boldogság, magabiztosság, szabadság és szeretet érzése.

A kundalini jóga segít feloldani a tudatalattiban lévő blokkokat, félelmeket, rávilágít negatív hitrendszereinkre, mintáinkra, amelyeket aztán könnyedén elengedhetünk. A nagy gonddal felépített gyakorlatok segítik kitolni fizikai és teljesítőképességbeli határaink, melyben megtapasztalhatjuk lényünk valódi erejét.

“A kundalíni jógában a legfontosabb dolog a tapasztalás. Közvetlenül a szívhez szól. Nincs szó, ami helyettesíthetné a tapasztalást.” (Yogi Bhajan)

Mi a kundalíni jóga célja?

A kundalíni jógában a hangsúly az önismereten van. Célja, hogy felébressze bennünk tudatosságunk teljes potenciálját, hogy felismerjük és kifinomítsuk azt, hogy megszüntessük a belső kettősséget, megalkossuk a belső erőnket, mely sikeressé és kiválóvá tesz, bármit is csináljunk.

Kinek való a kundalíni jóga?

A kundalíni jóga a hétköznapi ember jógája. A jógikus tanításokat Yogi Bhajan úgy adta át a nyugati világ számára, hogy az bárki számára elvégezhető, és a mai korban is teljes mértékben alkalmazható legyen. Egyszerű technikákból áll, melyet kortól és fizikai adottságoktól függetlenül végezhetünk, így a kundalíni jógát bárki gyakorolhatja, legyen akár kezdő, haladó, vagy teljesen új a jóga gyakorlásában.

Ki Yogi Bhajan?

A kundalíni jógát Yogi Bhajan tanította először a nyugat emberének. Az ősi tudást évszázadokon át titokban őriztek a jógik előtte, és már a kezdetektől fogva nagyon pontosan tanítják annak érdekében, hogy teljes mértékben megőrizzék annak eredeti célját és hatékonyságát. Öröksége az a széleskörű technológia és hatalmas szellemi tudás, melyet Yogi Bhajan Indiában tanult és sajátított el, ajándékként hozva aztán a nyugati ember számára. Yogi Bhajan nem csak fizikai gyakorlatokat, meditációt és légzéstechnikákat oktatott, hanem arra is tanította az embereket hogyan éljenek teljes életet korunk kihívásai közepette.

Mit jelent a kundalíni?

A “kundalini” szó szerint annyit jelent, “a szerelmes göndör hajfürtje”. Ez a bennünk rejlő – általában szunnyadt állapotban levő – energia és tudatosság költői megfogalmazása. A gyakorlás képessé tesz, hogy felélesszük ezt az energiát, majd összeolvadjunk vagy összekapcsolódjunk az Egyetemes Énnel. Így jöhet létre a jógának nevezett “Isteni egyesülés” , vagyis az egyéni és az Egyetemes Tudat egymásba olvadása.

A kundalíni jóga órák felépítése:

A kundalíni jógában minden órát egy mantrával kezdünk (Adi Mantrával ), amely összekapcsol a végtelen tudat áramlatával és a felsőbb Énnel.
A hangsúly a kundalini jógában a gyakorlatsor, a krija áramlásán van (a krija specifikus gyakorlatok és meditációk sorozata). A testtartás gyakran egy jelentős ideig kitartott, egészen addig a pontig, amíg az elme meg nem adja magát és utat nem enged a belső bölcsességnek.

“Amikor az ego elvész, a limit is elvész. Ekkor végtelenné, kedvessé és gyönyörűvé válsz.” (Yogi Bhajan)

A kirját egy relaxáció, azt pedig egy meditáció követi. Minden krijának és meditációnak specifikus célja, hatása van. Az óra alatt a különféle testhelyzetek kombinációja, a mantrák és meditációk ötvözete mind pozitív nyomást gyakorolnak a tudatalatti elmére, ami lehetővé teszi a tudatalatti korlátozó hiedelmek és minták feloldását, amelyek egyébként elérhetetlenek lennének.

Egy átlagos kundalíni jóga óra körülbelül 100-120 perces. Általában tanítással kezdünk, azt egy rövid bemelegítés esetleg légzőgyakorlat követi, majd egy kb. 30-45 perces krijával hatunk a fizikai testre, majd 5-10 perc relaxáció, és egy 11-15 perces meditáció zárja le az órát.

“Ez egy gyakorlás, hogy megtapasztalhasd a saját kiválóságod.” ( Yogi Bhajan)

A kundalíni jóga kapcsolatot teremt test és lélek között, és rádöbbent, hogy teljesség, boldogság és harmónia mind bennünk van, csak ki kell nyitnunk a kapukat hozzá.

Mit várhatsz a kundalíni jóga órákon és a foglalkozásokon?

Mivel a kundalíni jóga eszköztára igen sokrétű, ezért az órák nagyon változatosak. Néha könnyedek, máskor kihívással teliek. A gyakorlás minden esetben egyszerű jóga technikákból áll, amiknek hosszú ismétlése vagy kitartása jelentheti csak a kihívást, de mindenki magához mérten csinálja a gyakorlást. A cél minden esetben az elme lecsendesítése, kiürítése, a mindennapi stressz levezetése és a mélyebb kapcsolódás kialakítása önmagunkkal.

Miben tud segíteni Neked a kundalíni jóga?

  • Segít, hogy könnyedebben vegyük a mindennapi kihívásokat, miközben megtanít nem idő előtt feladni a dolgokat
  • Segít, hogy megtanuljuk tudatosítani testünket, légzésünket, gondolataink és érzelmeink kavargó áramát, melyeknek megfigyelése kulcsfontosságú az önismeret útján
  • Az alaposan felépített gyakorlatsorai nemcsak testünket edzik, de segítenek kitolni fizikai és teljesítőképességbeli határainkat, melyben megtapasztalhatjuk valódi belső erőnket
  • A mindennapi stressz levezetése mellett a rendszeres gyakorlás energikussá tesz, az órákon végzett meditáció pedig segít a nyugalom és egységérzet megtapasztalásában, elérésében
  • A kundalíni jóga gyakorlatsorai és meditációi hozzásegítenek a testi, lelki, érzelmi egyensúly eléréséhez

Rendszeres kundalíni jóga órák Budapesten:

Időpont és helyszín:

  • szerdán 19.00-20.30 Buda Yoga, a Széll Kálmán tértől 5 percre (budayoga.hu) Cím: Szilágyi Erzsébet fasor 69. fsz. 2. 17-es kapucsengő (a kapucsengőt az utcán és az udvarban a bejárati ajtó előtt is újra meg kell nyomni)
  • csütörtökön 18.00-19.30 Női lét – Női lélek jóga Cím:Befogadó Tér, Budapest, 13. ker. Hollán Ernő utca 8., a Jászai Mari térnél, kapucsengő:105

*** További információért kattints ide ***

 Ezen alkalmak gyakran képeznek egy téma köré felépített órasorozatot is. Az órákra bármikor, kezdőként is becsatlakozhatsz. Bővebb információhoz Kattints ide

Kundalíni jóga és meditációs workshopok:

A workshopok olyan több órás vagy 1-2 napos programok, melyekben egy adott témát járunk körbe. A foglalkozások alatt olyan gyakorlatsorokat, meditációkat, légzőgyakorlatokat, mantrákat végzünk, amik kimondottan az adott témára hatnak, és olyan tanításokról, életmódbeli tippekről, trükkökről is tanulunk, amikkel még teljesebbé tehetjük mindennapjainkat. Bármikor, kezdőként is részt vehetsz a workshopokon. Az aktuális eseménykiírásokhoz kattints ide.

Fotó: Charlottefoto

No Comments

Leave a Reply