Ebben a hónapban két gyönyörű fogalmat fogunk felfedezni – a Dhyaant (meditáció) és a Pratyahart, amelyeket úgy határozhatunk meg, mint az elme és az isteni energiaforrás szinkronizálásának élményét.

Az állandó meditációs gyakorlat (dhyaan) fenntartása az egyik módja annak, hogy fejleszthessük a Pratyahar megtapasztalásának képességét. A meditáció során időnként képesek vagyunk megengedni, hogy különféle gondolatok jöjjenek és menjenek anélkül, hogy bármelyikhez ragaszkodnánk, és végül néha eljuthatunk a gondolatnélküliség állapotába is. Még akkor is, ha ez az állapot gyorsan elmúlik, elegendő ahhoz, hogy közvetlen tapasztalatot adjon nekünk az Egységgel egyesült tudat eme gyönyörű és boldogító állapotáról.

Ebben a hónapban olyan különféle Shabad Guru gyakorlatokat és meditációkat fogunk megosztani, amelyek az elme megnyugtatására, a meditatív elme fejlesztésére és a Gurura való mentális ráhangolódásra összpontosítanak, hogy segítsenek megtapasztalni a Pratyahar áldását az életünkben.

 

Urald a Majom Elmédet

A jógik gyakran „majomelmének” nevezik az elme szabadon futó, ingadozó természetét. A szétszórt elme szétszórt szokásokat hoz létre. Az elme uralása és fecsegésének elcsendesítése a jógikus fegyelem kulcsa, és a mentális egészség közvetlen forrása.

Az elmét azért kaptad, hogy szolgáljon, nem pedig azért, hogy irányítson. A meditációval, a Shabad Guru zengetésével és a szádhanával meghódíthatjuk az elmét. A tudományos fokozatok, az anyagi eredmények és a sikerek csapdája mnem látnak el önuralommal és önuralással. Az ilyen dolgok csak az elme uralmából származnak. Az elme uralása a rendszeres spirituális fegyelemből és gyakorlatból származik.

A Japji Sahib 28. paurija, amely a Man Jeetai Jag Jeet sort tartalmazza, állítólag egyesít Istennel. Ezek a sorok tökéletes útmutatást nyújtanak az életedhez. Felvillanyozó az a felismerés, hogy amikor recitáljuk ezen sorokat, amikor elsajátítunk egy utasítássort – például lényünk középpontjában állunk –, sok problémánk és frusztrációnk egyszerűen megszűnik.

Recitáld naponta 11-szer legalább 40 napig, hogy megtapasztald az erejét. Rectiálni Gurmukhi vagy angol nyelven tudod. Mindkettő előnyös. A Gurmukhi zengetéssel azonban jobban hozzáférhetsz a Shabad Guru erejéhez, mivel a szavak a megfelelő Naadban (hangáramban) hangzanak el, és a nyelv a felső szájpadlás meridiánpontjait is érinti, ezzel tudatváltozást okozva. Dolgozz gondosan a szavak helyes kiejtésén.

 

A Japji Saahib 28. versszaka:

  • Mundaa santokh saram pat jholee dhi-aan kee kareh bebhoot.
  • Khinthaa kaal ku-aaree kaa-i-aa jugat ddanddaa parteet.
  • Aa-ee panthee sagal jamaatee man jeetai jag jeet.
  • Aadays tisai aadays.
  • Aad aneel anaad anaahat jug jug ayko vays.

 

  • “Viseld a mély elégedettség fülbevalóját.
  • Legyen az alázat a koldustálad és a kendőd, amelyben a holmidat hordozod.
  • Legyen a lényed középpontjában központosuló hamu az, amely megtisztít.
  • Viseld a Halál foltozott kabátját.
  • Tartsd tisztán a tested, mint egy szűz.
  • És legyen a pálca, amely egyenesen tart miközben sétálsz az utadon, a benned lévő Szellemre való állandó emlékeztetés.
  • A legmagasabb és legjobb társaság legyen minden ember társasága.
  • Győzd le az elmédet, hogy meghódítsd a világot.
  • Meghajlok a Te előtted való meghajlás előtt, ó, Isteni Egy.
  • Túl az időn, túl a színeken, túl a hangon.
  • Túl a formán és a behatároláson.
  • Korról korra, Te vagy az Egy.”