40 napos otthoni gyakorlás

Az otthoni gyakorlás menete

Amennyiben szeretnél elmélyülni a kundalíni jógában, javaslom az otthoni, napi szintű gyakorlást.

Választhatsz egy kriját, meditációt, vagy mantrát, amit aztán egy adott ideig, napi rendszerességgel gyakorolhatsz. Így megteremted a lehetőséget a jóga mélyebb szintjeivel való találkozására.

Az otthoni gyakorlás nem sokban különbözik a közös órai gyakorlástól, hiszen a rendszer ugyanaz. A különbség, hogy ha választottál egy kriját vagy meditációt és a kívánt hatást szeretnéd elérni, akkor naponta gyakorold. Ennek alap időtartama 40 nap. Ekkor minden nap, megszakítás nélkül gyakorolj. Ha valamiért kihagysz egy napot, újra kell kezdeni. Ha nagyon rosszul alakul a nap, vagy fáradt és beteges vagy, csökkentsd le aznapra minimumra a percet (mondjuk 1 perc), a lényeg, hogy minden nap találkozz az energiájával. Ha a 40 napot soknak tartod, 11 nap is már jelentős eredményt hozhat, a 40 nappal azonban már sokkal mélyebb tisztulások indulhatnak be.

A gyakorlás hatása:

  • 40 nap alatt  – le tudod oldani az adott témán lévő negatív blokkokat, megtörni a negatív szokásokat
  • 90 nap alatt – a tudatos és tudatalatti elmédben új szokást alakítasz ki, még mélyebb változást hoz, és erősíted magadban a téma pozitív hatásait
  • 120 nap alatt– megerősíti a meditáció által létrehozott új, tudatos szokást, pozitív előnyei pedig mélyebben integrálódnak a pszichédbe

Rajtad múlik mit jelent számodra a kihívás! Ha meghoztad a döntést, légy kitartó és állhatatos! Ne feledd, csak magadért csinálod!

 1.  Felkészülés

Találj magadnak egy helyet a lakásban, ahol úgy érzed a legjobb számodra jógázni. Érdemes ezt a helyet állandóvá tenni, hiszen minél többet jógázol egy helyen, annak a saroknak vagy szobának az energiája is töltődik, ez pedig tovább segíti a gyakorlásod. Jóga szőnyeg, pléd, egy pohár víz, esetleg ülőpárna – ha nem vagy hozzá szokva a földön üléshez -, a telefonod vagy egyéb műszer amin számláló vagy stopper van szintén ajánlott, hacsak nem akarod a levegővételeid számolni.

2. Behangolódás az Adi mantrával

Az Ong Namo Guru Dev Namo mantra, háromszor elrecitálva. Ez a mantra megteremti a kapcsolatot a Valódi lényünkkel, Felsőbb Énünkkel és egy semleges tudatállapotba, az arany láncolat energiájába juttat, ahol az elődök, tanítók és jógik ill. a kundalini jóga energiája mind támogat, megnövelve ezzel gyakorlásunk hatékonyságát.

3. Aad Guray Nameh mantra

Ez a védelem mantrája. Nem kötelező, de érdemes egyszer vagy háromszor elrecitálni. Hatása: Megtisztítja a múlt, jelen és jövő negatív karmáját és védelmező energiát hoz létre körülötted.  Aad Guray Nameh, Jugaad Guray Nameh, Sat Guray Nameh, Siri Guru Devay Nameh

(4. Az általad választott krija)

A kriját mindig a pontos instrukció alapján csináld. Állítsd be a stoppert vagy számlálót az adott időtartamra, vedd fel a pózt, és kezdd el a gyakorlást. A gyakorlatok/ ászanák között először iktass be szüneteket, főleg ha nehezebb gyakorlatokat csinálsz. Ez majd a te egyéni fejlődéseddel változik, egyre kevesebb szünetre lesz szükséged, s a végén már csak azt veszed észre, hogy egyik gyakorlatot csinálod a másik után, könnyedén.  A krijában feltüntetett percek a krija maximum percei, ezt sose lépd túl. Ha ezzel a megadott időtartammal csinálod, akkor működik 100%-os hatásfokkal a gyakorlatsor. Azonban ehhez – még a gyakorlott jógiknak is – sokszor felkészülés kell. Habár a kundalini jóga a komfortzónák átlépéséről szól, a fizikai határaid a sérülések elkerülése végett tartsd tiszteletben. Nem az a cél, hogy túlerőltesd magad! De próbálj belelazítani a gyakorlásba, és kitartani, amíg csak tudsz. Érezz rá mi a jó időtartam számodra. Ha 3 perc a megadott, kezdd 1- 1,5 vagy 2 percről a gyakorlást. A többi gyakorlatot a krijádban időarányosan csökkentsd – tehát az összeset felezd, negyedeld stb. Pár alkalom után kezdd el növelni az időtartamot, napról-napra, egészen addig, amíg el nem éred a maximum percet, majd folytasd azzal a napi gyakorlást.

(5. Relaxáció)

Minden krija után relaxálj 5-10 percet. A relaxáció sokszor a krija részeként belekerül a leírásba, azonban ha nincs benne, akkor is tedd meg. Ebben az ellazult állapotban elősegíted, hogy a krija energiái még mélyebb szinten hassanak. Feküdj le a hátadra, tedd kezeid a test mellé, tenyérrel felfele és lazítsd el magad, csak legyél. Engedj el mindent amire már nincs szükséged. Ez az idő csak a tiéd!   A relaxálásból így gyere ki: először csak a lábujjaid, kézujjaid mozdítsd meg. Majd tekerd meg a bokád, a csuklód, és nyújtózz egy jó nagyot. Húzd fel az egyik – vagy mindkét lábad- a mellkasodhoz. Fordulj el térdeiddel az egyik, testeddel a másik irányba, csavard meg a törzsed, mindkét oldalra. Ha jól esik, összedörzsölheted a tenyered és a talpaid, és a meleg tenyereket ráteheted szemedre, majd végigsimíthatod vele arcodat, fejedet. Végül a felhúzott térdekkel dülöngélj picit jobbra balra, majd előre-hátra és ebből a dülöngélő mozgásból ülj fel. Ha nincs más hátra, zárd le a gyakorlásod három hosszú, Sat Nam-al.

6. Meditáció

Ha választottál egyéni meditációt ez a legjobb időpont, hogy elvégezd! Mindig a fizikai gyakorlat és relaxálás után közvetlenül a leghatásosabb a meditációt végezni, de bármikor máskor is beiktathatod a napodba, azonban a legjobb a késő esti vagy a kora reggeli órákban. Ha csak meditációt vagy mantra meditációt választottál, akkor a 4. és 5. pontot hagyd most ki. A meditációt is mindig pontosan, a leírtak alapján kövesd. Ha 11 perces, 31, vagy 62 perces, – azonban még nem vagy hozzászokva – akkor kezd 3 percről. Azt fokozatosan felfejlesztheted 11 percre, majd 31-re stb. Soha ne lépd túl a megadott időtartamot! Ha nincs egyéni meditációd, a krija és relaxáció után akkor is érdemes  5 percet beiktatnod, amit a a Csöndben töltesz. Csak figyelj. A hangokat, a lélegzeted, megfigyelheted az elméd, annak mintáit, a gondolataid. Ne ragadj le, csak légy figyelemben. Ha ide eljutsz, már hatalmas eredményt értél el és rengeteget tettél magadért. Hidd el, a befektetett energia mindig megtérül és mindig téged szolgál.

Ha a könnyű ülés kényelmetlen számodra, akkor is meditálhatsz! Ülj le ehhez egy székre, és tedd a talpakat a földre, így végezd a meditációdat. A többi instrukció ugyanaz 🙂

7. Lezárás

3 hosszú Sat Nam és/vagy énekeld el a Long Time Sun mantrát a végén a Sat Nam Mantrával.

 Mi növelheti még a gyakorlásod hatását?

Ha világos színeket öltesz magadra gyakorlást alatt, lehetőleg fehéret. A fehér szín a mellett, hogy a tisztaság képe, segít a kisugárzásod és az aurád növelésében.

Ha gyakorlás alatt lefeded a fejedet, egy szintén természetes anyagból készült (világos) fejfedővel. A fejfedés különösen azoknak ajánlott, akik érzékenyebbek az energiákra, és akik mélyíteni szeretnék gyakorlásuk hatását. A fejfedés (beleértve azt, amikor a koronacsakra is lefedésre kerül) segít megszűrni, és megtartani az energiákat, így nem engedi olyan gyorsan kiáramolni a koronacsakrán keresztül az energiát, valamint segít a fókusz megtartásában is.

A kundalini jógik körében elterjedt turbán fejfedés e mellett segít a koponyacsont beállításában is. A koponya apró csontokból áll, amiknek mikormilliméteres mozgása is nagy mértékben tudja befolyásolni a nyugalom vagy a szorongás mértékét. A fejfedés e mellett stabilizálja az agyat és annak 26 területét, amelyek a neurológiai rendszerrel és a mágneses mezővel hozhatóak kapcsolatba.

A fejfedés különösen ajánlott a reggeli szádana alatt, a csoportos gyakorlásokon, elvonulásokon, vagy a reggeli ima, a Japji zengetése közben.

Segítheti még az is a hatékonyság növelését, ha a gyakorlásodhoz szintén természetes anyagokat használsz, azokon ülsz és meditálsz. Pl. gyapjú szőnyeget vagy takarót, pamut anyagú ülőpárnát, vagy a kundalini jógik körében elterjedt báránybőrt, ami a földből feláramló energiák megszűrésére szolgál, egy szigetelő zónát hozva létre a gyakorló és a Föld elektromágneses mezeje között.

Mindezek segíthetik gyakorlásod alatt az Univerzummal való mélyebb kapcsolat kialakítását, de az mindig a gyakorló egyéni döntése, hogy él-e velük. Az instrukciók pontos betartása egy-egy gyakorlatsor és meditáció esetében azonban  elengedhetetlen, hiszen már egy apró eltérés más hatást tud eredményezni. Éppen ezért az otthoni gyakorlást mindig érdemes tanári instrukció alapján végezni (hiteles, képzett tanári vezetés alapján) vagy hiteles forrásokból venni egy-egy gyakorlat pontos leírást. ( Teachings by Yogi Bhajan)

Meditációra, mantrára, krijára fel! Kellemes gyakorlást kívánok! 🙂

Szeretettel,

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply



shares