Ebben a hónapban felfedezzük a Jaap (recitálás) és a Bhajan (rezgés létrehozása az odaadó énekléssel) fogalmait – e két gyönyörű gyakorlatot, amely a Shabad Guru szerves része. Megvizsgáljuk a Tapa kapcsolódó fogalmát is (a recitáció vagy a Jaap a Tapát generálja, ami a pszichét finomító spirituális hőként definiálható).

Most elsőként a „Bhajan” témájával foglalkozunk.

A bhajan egy gyönyörű szó a szikh dharmában. Ez azt jelenti, hogy egy elég erős rezgést hozol létre ahhoz, hogy a szíved hívást hozzon létre a Végtelen felé. Ez a te spirituális dalod. Amikor ezen a módon meditálunk, vibráljuk a bennünk lévő Végtelen Kozmoszt, megnyitjuk az utat az átalakuláshoz, mivel ez lehetővé teszi, hogy Isten megérkezzen az életünkbe.

A bhajan gyakorlása révén, a szívünkben és szellemünkben a rezgés által felszólítjuk a Végtelen Teremtőt, hogy érkezzen meg lényünkbe, és vibráljon bennünk. Ez kiterjeszti a bennünk lévő Végtelen Teremtő energia erejét. Ahogy feltöltődünk ezzel az energiával, átáramlik rajtunk keresztül, hogy felemeljen és átalakítson minden helyzetet. Nem kell küzdenünk a környezetünkkel, elég arra koncentrálnunk, hogy a Shabad rezgését beépítsük lényünkbe. Ahogy ez a rezgés növekszik bennünk, úgy építi fel azt erőt, mely segít, hogy megbirkózzunk a világ változásaival, amelyre jelenleg olyannyira szükség van. Ezt a gondolatot a Vízöntő-korszak 5. szútráját magyarázza: „Rezgesd a Kozmoszt, és a Kozmosz megtisztítja az ösvényt.”

A vibráció létrehozásának története

Néhány évvel ezelőtt Snatam Kaur tartott egy kurzust a Shabadról, amiben arra invitált minden résztvevőt, hogy „váljon” a Shabad vagy a mantra rezgésévé. Például, ha a shabad vagy a mantra azt mondja, hogy „Isten és én egyek vagyunk”, akkor az utasítás az volt, hogy érezd ezt, és hagyd, hogy ennek az érzésnek a rezgése átjöjjön a hangodon. A résztvevőket arra invitálta hát, hogy tapasztalják ezt meg és hagyják, hogy egy erőteljes dallá alakuljanak át. Az óra után elmentünk a Siri Guru Granth Sahib elé, hogy egy mini-Gurdwarát tartsunk, ahol Snatam Kaur mindenkit a saját recitálásával vezetett. Szeme csukva volt, és énekének rezdülésén keresztül megteremtette az odatartozás, az odaadás érzését. Nem volt kölcsönhatásban senkivel (mint egy koncerten), minden ő és Teremtő között zajlott. Ez a rezgés olyan odaadó erőt teremtett, hogy az emberek elkezdtek kívülről bejönni a Gurdwarába, hogy lássák, mi történik. Nem volt hangrendszer, amely kifelé közvetítette volna a hangját, de az odaadásnak a rezgése áthatolt a falakon és elérte a kívül tartózkodókat. Érezték kint is, hogy valami történik (rezeg) odabent. Az emberek folyamatosan özönlöttek be a Gurdwarába, hogy lássák, mi történik. Aki bejött, látta, hogy ez egy mini-Gurdwara, meghajolt a Guru előtt és elment. Ez zajlott Snatam Kaur éneklése alatt. Fogalma sem volt arról, ki jött be, mivel az odaadása olyan erős volt, hogy csukott szemmel önmagában maradt, de ez a rezgése olyan erőt hozott létre, hogy még a csendre is hatással volt és behívta az embereket a környéken.

Ezt magad is gyakorolhatod. Ne gondolj arra, hogyan hallatszik, ha recitálsz. Érezd csak a szavakat, például: Bhaj Man Mere Haree Ka Naam (“Rezgesd a Teremtő nevét, ó, elmém”). Érezd és hozd létre ezt a rezgést, miközben ezt énekeled. Képzeld el, hogy a Teremtés mögött álló teljes Teremtő (Har) azonosságát vibrálod lényed minden sejtjével; hadd jöjjön át ez a rezgés, miközben ezt a shabadot énekled. Aztán egyre hangosabban: engedd ki! Építsd fel a rezgést, hogy az Univerzum halljon téged. Ne aggódj senki más miatt, csak énekelj, hívd az Univerzumot, hogy meghalljon téged. Rezgesd úgy, hogy Isten meghalljon téged. Ez a benned lévő vibrációs hívás a Teremtő felé. Engedd, hogy Isten felébredjen és meghalljon téged: hallasd a rezgésedet és a hívásodat.

Melyik Mantrát vagy Shabadot használd ehhez a gyakorlathoz?

A Shabad Guru bármely mantrája használható ehhez a gyakorlathoz vagy egyszerűen zengesd például a Sat Nam Wahe Guru mantrát.

„ A mantra tudománya azon a tudáson alapul, hogy a hang az energia egy formája, amelynek szerkezete, ereje és határozottan előrelátható hatása van az emberi pszichére” Siri Singh Sahib Yogi Bhajan